U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Yin Yoga

Yin Yoga houdt je Yang yogabeoefening in balans of yin yoga is yoga voor de gewrichten en niet voor de spieren. Yin Yoga is  een mooie aanvulling bij alle sporten.
Yin yoga daagt de verbindende weefsels, zoals de banden, botten en ook de gewrichten van het lichaam uit dat normaal niet vaak geoefend wordt zoals in een actieve stijl van yoga asanabeoefening.
Het is geschikt voor bijna alle levels van studenten.

Yin yoga is een perfecte aanvulling bij  de dynamische en gespierde vormen van yoga die interne warmte en de verlenging en het aanspannen van de spieren benadrukken.
Yin yoga daagt over het algemeen de verbindende weefsels van de heupen, het bekken en de lage rug uit.
Terwijl deze vorm als eerste saai lijkt, passief of zacht kan een yin beoefening behoorlijk uitdagend zijn vanwege de lange duur van de houdingen. De houdingen  kunnen 1 tot 20 minuten worden aangehouden.

Yin en Yang weefsels reageren verschillend wanneer ze beoefend worden. Dit moet je ontdekken en ervaren om te voelen wat Yin Yoga betekent. Nadat je het hebt ervaren, al is het maar 1x, dan zul je realiseren dat je maar de helft van de asanabeoefening hebt gedaan.

Yin Yoga is niet herstellende yoga.
Net zoals alle andere yogavormen; als de weefsels zijn beschadigd, geef jezelf dan de kans om te herstellen/helen voordat je de training weer hervat.

Yin Yoga geeft je lichaam ruimte, ruimt spierspanningen op en geeft meer zachtheid in het bindweefsel.
Yin Yoga is een hele fijne zachte vorm van Yoga.

Yin Yoga is een aanrader als de actieve yoga te pittig voor je is en je op zoek bent naar een  rustige, zachte yogavorm.

Probeer het eens en je ervaart  het meteen!

Deze les wordt op de aangegeven data gegeven en is niet wekelijks.